Sista semesterdagen.

Suck, känns inte roligt att veta att det idag är den sista semesterdagen...
Men vad gör man? Jag har åtminstone haft den bästa tänkbara semestern, Thailand var ju helt fantastiskt. Synd att tiden går på tok för fort... Och inte tala om dagarna här i Sverige efter den resan, vädret har inte kunnat bli bättre!
Hoppas det håller i sig länge, men det bådar gott när man tar sig en titt på väderprognosen de kommande dagarna.
Idag ska vi njuta, ska ta våra gummibåtar och bara glida nedför älven och glassa. Njuta av solen och förhoppnigsvis få tillbaka den bruna färgen på de ställen man flagnat bort, haha :)

Tänkte dessutom grilla ikväll, har gjort det alldeles för lite den här sommaren. Det är ju så underbart gott med grillat och massa god sallad till, mums.

Blev en ganska lugn kväll igår, vi gick på Invito och tog två öl var, sedan strosade vi runt på stan och kollade på alla människor. Och bilar förstås, wheels är ganka kul trots allt.

Yes, på med bikinin och ut i det sköna!
Njut allesammans.

Aj aj.

Mitt huvud värker, nu tredje dagen i rad.. usch, och alvedon tycks inte hjälpa heller.
Jaja, jag lever, inte feber eller så iaf.

Har varit i Stöcke nu i två dagar, mamma och anders är där, samt mormor och morfar såklart.
Vi har hjälpt till att måla hus.. och detta ska man kalla semester :) haha, näerå.
Vi har dessutom varit ute med båten och njutit av det fina sommarvädret, och passat på att tälta en dag...mysigt!

Ikväll blir det räkbåt med jobbet - ska bli roligt att få träffa alla igen efter semestern.
Nu ska jag äta lunch med Marie.

adios.

Vila i Frid.

Usch så tragiskt, en av de största har avlidit, vila i frid Michael!

Sverige igen...

Japp, då var man tillbaka. usch, känns inte kul men samtidigt skönt.
Kom igår morse med planet från arlanda till umeå.

Vi har haft en underbar semester, den bästa någonsin! Allt har varit perfekt, underbart :)
Bjuder på några bilder...

Usch

Nu ar det andra dagen har i Thailand med bajsvader... Regnar konstant och alldeles gratt, nastan svart pa himlen.Inte kul med andra ord, hoppas bara vi hinner fa nagra soliga dagar innan vi aker hem till Sverige igen..
Vi vill ju faktiskt fa lite farg ocksa :) Plus att det knappt finns nagot att gora i detta vader.

Men vi trivs anda, semester - so what the fuck :)

Vi lever...

En liten kort uppdatering..
Vi lever och har det underbart har i Thailand!
Befinner oss just nu i Phuket, varit rutn har lite overallt, snorklat ja allt man kan tanka sig.
Dock blev patriks mobil stulen forsta dagen sa det ar svart att fa tag pa oss...
Imorgon aker vi till Bangkok och blir dar tva dagar sen aterigen till Phuket.

Nu vet ni det som bor vetas. hoppas alla har det bra hemma!
Puss fran oss

Finally!!!

Och så var dagen här, oh så härligt det ska bli! Hela två veckors semester i Thailand med min älskling kan inte bli så mycket bättre! Vi får hoppas på bra väder och många många upplevelser.
Vi har precis käkat, det blev makaroner & korv. Passade på med något typiskt svenskt :) Och packar in i det sista, är så nervös att man ska glömma något, men så länge man har med sig pass, pengar och biljetter så ska vi klara oss.
Allt annat går ju faktiskt att köpa där :)
Kameran har vi med oss såklart, ska bli mååånga bilder som jag kommer bjuda på sedan efter hemkomsten.

Nervös som en tok är jag, har aldrig gillat att flyga - läskigt. Men det kommer gå bra!
Kommer sakna alla här hemma, framförallt mina kissemissar, haha.

Nä, nu är det dax att göra det sista, städa dessutom så det är rent och snyggt när man kommer hem.
Snälla Josef ska hämta oss vid 18 tiden och skjutsa oss till flyget. Sedan blir det 3 timmars väntetid på arlanda innan flyget mot Phuket avgår. Vi åker 23 svensk tid och är framme 15. (Dock 22.00 i thailändsk tid) Så vi "missar" våran ettårsdag, men det kommer vi definitvt ta igen under dessa två kommande veckor :) Njuta av varandras sällskap, mm mysigt :)

Puss & Kram. Jag kommer troligtvis uppdatera mig på något internetcafé där borta i värmen!

Sista.

Oh, sista arbetsdagen nu innan vi drar iväg. Underbar känsla, semester - sol, värme som väntar!
Har lunch nu så då passar jag på att skriva av mig lite..
Idag efter jobbet ska jag fixa det sista till resan, köpa kattmat & kattsand. Tur att det finns vänliga själar i denna värld som kunde ställa upp att vara kattvakt åt våra små liv där hemma. Familjen Malm (grannarna) ska ta hand om dom de första dagarna, sedan åker dom utomlands så då ska Mickis ha dom hos sig. Tack för det :)

Är grymt nervös för resan, man har gått och väntat så länge och nu är det bara två ynka dagar kvar. Tiden går så fort, och det är jag tacksam för. Kul att få se en annan del av Thailand denna gång. Landar i Phuket men sen får vi se vart vi hamnar i slutändan. Beror lite på väder och vind och vad vi är sugna på att göra. Sedan är ekonomin också en stor del i det hela. Finns begränsningar om man säger så.

Nog om resan, jag blir så nervös när jag tänker på det :) På ett bra sätt dock.

Igår var jag & Patrik och såg bio, " My Bloody Valentine 3D " ingen bra film direkt om det inte vore för de häftiga effekterna. Läskigt, kändes som om man var " i filmen ". Så ni som inte testat det än, råder jag till att göra det.

Ikväll blir det lugnt, likaså imorgon. Ladda krafterna för en lång resa och dessutom spara pengar.
Nä, fan. Nu kom jag in på det igen :p moahaha.

Ska förbereda mig nu inför en intervju. På återseende!

South Park världen.

Malin Jacobson i egen hög person

Och min kära sambo Patrik Kernell.

Oj oj oj!

Vad tiden går fort tiden går... nu är det bara 5 ynka dagar kvar tills vi sticker till kära Thailand..
Resfeber? Oh yes! Framförallt när plan försvinner i tomma intet..
Näe, det hoppas jag inte att vi drabbas av. Inte någon annan heller för den delen.

I helgen var det som många kanske vet, brännbollsyran här i Umeå.
Så det blev fest under fredagen, käkade middag på Olearys med Patrik, Johan, Linnea och Oscar.
Sedan blev det fest hemma hos oss.

Lördagen var det underbart väder så vi låg ute i parken hela långa dagen och solade. Åt dessutom middag i parken, myspys! På kvällen ringde mamma och anders, de ville att vi skulle komma och ta en öl med dom på TC, vilket vi gjorde.

På söndagen tog vi en lång promenad i det fina vädret, bort till strömpilen där det handlades massvis med solskyddsfaktor osv. Nu är vi förberedda för att få fin brun färg på oss :)

Nu ska vi se film, 50 first dates, den är ju för rolig :)