Love story.

Eftersom man har mkt tid över till allt möjligt när man är hemma och är sjuk så tänkte jag därför passa på med ett rejält inlägg. Och inte vilket inlägg som helst - utan ett inlägg tillägnat till Patrik. En liten historia om hur det gick till när vi träffades.....

Svårt och veta vart man ska börja.. eller snarare hur. Jag gör ett tappert försök! :)

Ja, det hela började det bästa året någonsin, 2008. Strax efter att jag fyllt 22 år började jag efter många "om och men" på Online, telemarketing där systeryster Marie jobbar som rekryteringsansvarig. Det här var då i början på Mars. Eftersom jag pluggade vid den här tiden var det enbart "extra" jobb som gällde, hoppade in några timmar per vecka för att få sig lite extra cash i fickan. Någon vecka efter att jag börjat jobba där var det anordnat en personalfest med tema "Studio 54", jag kom så väl ihåg att jag var så fruktansvärt otaggad denna kväll till fest men Marie lyckades ändå övertala mig om att gå dit, så på eftermiddagen innan festens start drog vi till Myrorna för att försöka hitta klädsel till kvällen.
Väl där inne på myrorna, för första gången, fick jag då syn på denna oerhört snygga människa. Patrik. Han och två kollegor var där i samma syfte, för att hitta en outfit tills kvällens glitter och glamour.
Min tanke då var inte så stor.. - En snygg kille ;)

Under kvällen på festen fick jag då återigen syn på honom, dock i en knallgrön peruk! haha.
Jag blev ganska full den kvällen, i och med att jag inte alls var taggad som sagt (Och jag har en tendens av att dricka ytterligare någon öl i syfte med att få lite mer "go" i mig själv :P) så kvällen slutade iaf med att vi två dansade till en tryckare. Och även en och annan kommentar till varandra som "Fan vad snygg du är"... Haha, kul att tänka tillbaka!

Med lite fylle-ångest dagen därpå forsatte jag plugg och jobbet på sidan om. Visste dock inte att Patrik var coach på jobbet heller, men det fick jag ganska snart bekräftat.
Gången därpå, var det middag på Plaza för bl.a cheferna på jobbet, och jag hängde då med Marie dit. Självklart var Patrik med då också... och kvällen slutade faktiskt med att jag, Patrik, Evelina och David hamnade på efterfest hemma hos Patrik. Ända fram tills 6 på morgonen då jag kände mig tvungen att åka hem. Under kvällen blev det några kramar, men inte mer än så. Han bad mig ringa dagen efter så han gav mig sitt telefon nummer... Men som väntat vågade jag förstås inte ringa. Men jag kunde ändå inte riktigt släppa tanken på honom så jag bestämde mig då för att istället skiva ett sms.

Dock hade jag då slarvat bort hans nummer, så jag kollade upp det på Hitta.se, och drog sedan iväg ett sms. Vill dock påpeka att det var ett mkt oskyldigt sådant, i stil som "Hur har kvällen varit?" Skrev några sms fram och tillbaka och spänningen ökade. Framförallt när jag sedan skulle bege mig till jobbet då jag visste att han skulle vara där..
Ett sms som jag mkt väl kommer ihåg var när jag skrev "Du spökar i mina tankar", och svaret jag fick var "det är ömsesidigt". Kan inte beskriva lyckan när jag fick tillbaka det svaret. :) :) En lättnad om att båda kände samma sak.

Vi forstsatte vårat sms:ande och varje helg blev det fest, enbart för att få träffa varandra.
Och slutligen började vi dessutom träffas under vardagarna efter arbetstid. Och allt var mycket hemligt, alla vet ju hur det är att "chefer" träffar sina anställda :P haha.


♥ Men trots allt, så sitter jag nu här idag - Världens lyckligaste tjej - sambo och fästmö till världens mest underbaraste kille - Per Patrik Kernell. ♥  Älskar dig så inga ord kan beskriva, du är han som fångat mitt hjärta och jag vill för all framtid leva mitt liv med dig. Har alltid så roligt ihop med dig ♥



Kommentarer
Postat av: Ida

Så glad för din skull gumman:)

2009-02-23 @ 16:49:16
URL: http://edaidling.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag är så glad för din skull Malin! :)

2009-02-23 @ 17:50:36
URL: http://lindalundstrom.blogg.se/
Postat av: Patrik

Vilken fin historia!!!



Jag är världens lyckligaste kille ska du veta. Du är världens underbaraste människa. Älskar dig över allt annat och ser framemot att leva vid din sida resten av mitt liv.



Tack för att du finns Malin...





2009-02-24 @ 15:23:09
Postat av: Pedersen

Aaawwwoo, jag blir rörd! Jag kan riktigt känna fjärilarna i magen. De där sms:en i början är fan det bästa av allt :p Helt oslagbar känsla!



Är det inte komiskt att vi båda träffade männen i våra liv året 2008? Fast egentligen är det ju inte så konstigt, eftersom vi är Mylin ;)



Puss gumman.

Hoppas du gillade designen!

2009-02-24 @ 19:18:56
URL: http://metrobloggen.se/pedersen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0