Lyckad helg.

Herre gud vad sliten man kan känna sig. Kroppen är helt slut, och huvudet likaså. Man märker att man inte längre klarar av en två dagars lika lätt längre som i sina yngre dagar :) Haha.
Men en händelserik och trevlig helg har det varit minsann.

I fredags hade vi ju bokat "red and black", min födelsedagspresent från Patrik. Hur underbart som heslt, bubbelpool, exotiska frukter, champagne, levande ljus, och allt man kan tänka sig för en perfekt romantisk kväll.



Efteråt åkte vi till TC där vi bokat bord (vilket vi gjorde i tisdags, de berättade också då att det skulle vara "house of metal" där den kvällen alldeles intill och att det kunde leva om lite men det tyckte vi var helt okej).
När vi väl kom dit iaf, så blev vi inte insläppta. "Tyvärr, man måste ha biljett till house of metal om man ska komma in"
Förklarade då att vi hade bokat bord för några dagar sen och att vi även hade bekräftelsen på ett sms. De vägrade släppa in oss så jag bad att dem skulle hämta ut personal från TC, så det gjorde han.
När han från TC kom ut till oss bad han om ursäkt och att maten slutade serveras kl 21 ikväll, så det lät på han som att vi skulle gå vidare till ett annat ställe. Men jag blev förbannad och berättade att vi hade planerat det här länge osv, att dom måste göra något. Så vi fick följa med in så skulle han se vad som kunde göras. I slutändan fick vi som vi ville, de fick lov att göra maten till oss. Dock var det en jäkla massa liv o och med att ett hårdrocksband höll på att förbereda sig tills kvällen så miljön var kanske inte den bästa.

Men... Nu kommer det bästa :)
Vi satt och diskuterade att en sån här kväll hade kunnat förstöras rejält om man t.ex hade planerat att fria el liknande. Och då fick jag en snilleblixt om att vi skulle låtsas att det faktisk var så, i hopp om ersättning på något vis. Efter lite tjat på patrik bestämde vi oss att genomföra uppdraget. Så jag låtsades gå på toa och då medan jag var borta bad han att få notan. Servitrisen erbjöd då gratis kaffe efter maten eftersom det blev som det blev, men Patrik tackade nej och sa därefter att han var grymt besviken. Hon bad så mycket om ursäkt och förklarade än en gång att han som tog bokningen måste ha glömt bort att det var den här kvällen det var house of metal där. Patrik sa då till henne att det inte enbart var därför han var så besviken, utan att han faktiskt hade tänkt fria. Servitrisen blev helt chockad och visste inte vad hon sulle ta sig till så hon sprang iväg till en kollega och berättade detta. Det slutade med att dom erbjöd att bjuda på halva middagen som ett plåster på såren. Jag kom då tillbaka från toan och låtsades som om jag inte fattade någonting. Hon tog kortet för betalningen och var borta i säkert 10 min, och till slut kom hon tillbaka och sa att vi inte behövde betala en enda krona för middag (som egentligen kostade 800kr!) och vi fick dessutom ett presentkort på 400kr. Snacka om att vi var nöjda resten av kvällen ;) ;) Haha! Klockrent.

Efter detta gick vi glatt vidare till Invito där vi även träffade Evelina, Hans och Magnus. Och jag kan säga att vi definitivt ägde dansgolvet denna kväll. Sjukt rolig kväll.



Mådde inte alls bra morgonen därpå, det blev en och annan drink under kvällen :) Och sen lördagskvällen var vi dessutom bjudna på en inflyttningsfest så det var bara att tagga om till fest återigen.  Därför jag är helt slut nu efter en helg med mycket fest och alkohol. ojoj, blir lugna puckar nu ett tag känns det som.....
Men lördagskvällen var också en trevlig kväll. Här är några bilder från kvällen:



Nä, nu ska jag vila mig i soffan och pussa på min älskling.



Kommentarer
Postat av: Sara

Men fyy så lurigt och smart gjort! Hahahaha!!

2009-03-14 @ 13:16:12
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0