Hemavan!

Tiilbaka i Umeå igen efter en mycket lyckad och trevlig helg! Tack för det - Patrik, Patrik och Emma!
Vi har upplevt en hel del äventyr under denna helg, och eftersom att en bild säger mer än tusen ord gör jag det enkelt:



Här startar vi våran resa , Umeå - Hemavan

Stannade till på en mack efter vägen och köpte godis.

Blev nån öl i bilen på väg dit med, dock inte för min älskling, han fick köra.


Men nog var han lika glad för det...

När vi kom fram blev det mys i stugan...

Och medan jag och Emma gjorde tacos passade Patrik på att göra en fin fläta i mitt hår..

Sen var det dax för äventyr - lägga ut nät mitt i natten.

Stackars Palmelind, inte lätt med en bruten fot.

Nätet var inte det bästa, hål och trassel överallt. Och vi hade endast ett med..

Båten hade inga åror så vi fick ro med två plankor, haha!

Vi lyckades efter många om och men att få ut det jädrans nätet.

Dagen efter åkte vi upp på fjället med sittlift, dock hade vi inte kameran med oss då.
Efter det var det dax att återigen ge sig ut på vattnet för att nu hämta in storfångsten.

Och tro det eller ej, men vi fick faktiskt en fin öring som vi glatt grillade till förrätt under kvällen.

Hade underbart väder så vi fiskade några timmar - dock utan fångst.

Men med detta fina fjällväder hade vi inga problem med endast en fisk.

Vi solade och hade det bra i båten...


Och sedan blev det slut på foto-tagandet. Eftersom jag och Patrik föll i vattnet med hans mobil i min ficka, så den lever dessvärre inte längre :/ illa, tur att man har garanti!
Kommer troligen lägga ut lite fler bilder så småningom, som Palmelind tagit med sin mobil.


Ja, så var det med det :)
Men som sagt; vi har haft en toppen helg!

Kommentarer
Postat av: mickis

orutinerade! ni måste ju ta in näten tidigt på morgonen, annars tar sig fisken loss! ni hade säkert 100 st i nätet innan ;)

2009-08-10 @ 17:17:35
Postat av: Linda

gud vad du är lik marie! :)



Länge sen vi sågs nu..allt bra med dig?

2009-08-14 @ 22:55:23
URL: http://lindalundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0